Rynker

Kan man reducere sine rynker uden botox og kirurgi?

Svaret er naturligvis: Ja! I min optik handler botox og kirurgi om dovenskab, som en farlig genvej til yngre, stram og, tilsyneladende, sund hud. Men botox og kirurgi er alt andet end sundt, og tværtimod kan det accelerere flere alderdomstegn. På dén måde er det ikke kun dovenskab, men som at tisse i bukserne; godt for en kort stund, skidt på sigt.

”Glem botox og kirurgi. Vejen til rynkereduktion handler om selvdisciplin”

Men når jeg er så hård ved disse metoder, er det fordi, at der findes andre veje. Veje der fremmer din sundhed, giver en ungdommelig glød og fremmer potentialet for et langt mere balanceret indre. Vejen frem hedder ganske enkelt: Selvdisciplin.

Rynkereduktion som livsstil

Ønsker man et sundt, ungdommeligt og balanceret udseende, handler det om livsstil. Du kender selv de mest indlysende: Drop smøgerne, spis sundt og varieret, dyrk lidt motion. Kort sagt, ting der kræver selvdisciplin. Så er der de lidt mere komplekse, som at leve et liv med højere grad af tilfredshed. Noget der rent faktisk kræver en del selvdisciplin. Og det er dét jeg gerne vil adressere her. For hvordan i alverden implementerer man lige dét? Og hvorfor ”kun” tilfredshed? Hvorfor ikke bare skrue helt op for barometret til den rene lykke tilstand?

I tillæg vil jeg gerne give et par tips til, hvordan du begynder at indøve nogle nye vaner i dit ansigt. For det jeg ser rigtig tit ved mine kunder er, at de har nogle sjove, og unødvendige, ”rynke” vaner i deres ansigter! På et tidspunkt smelter disse sammen med ”tilfredsheds” tankegangen, og SÅ begynder det at rykke!

”Tilfredshed” som middel mod rynker

Når man taler om ”at være lykkelig”, tænker de færreste på, at der i praksis er tale om, hvor ”tilfreds” man er i al almindelighed. Umiddelbart virker ordet ”tilfredshed” som en lidt flad beskrivelse, men i virkeligheden er der tale om en fundamental tilstand for vores velvære og lykkefølelse. At være ekstatisk glad, meget ked af det eller andre lidt yderlige tilstande, kræver nemlig en del os. De er vigtige, så vi kan man vores ydergrænser, men i en almindelig hverdag, er det mængden af almen tilfredshed der gør, om vi føler os afbalancerede og glade ved livet. Og det er også i denne tilstand, at vores ansigter er mest harmoniske – og har færrest rynker. Men at være tilfreds i al almindelighed kræver selvdisciplin. For det er nemlig langt nemmere at være utilfreds end tilfreds.

Dårlige vaner

Selvom mange af os går rundt og påstår vi er tilfredse (nok), render vi alligevel rundt med grimasser, som vidner om noget andet. UDEN AT VIDE DET!

I tvivl om jeg taler om dig?

Tag en snak med dig selv i spejlet, og opdag dig selv! Ja, det lyder måske lidt småtosset. Men er du læser af denne blog, vil jeg tage mig friheden til at antage, at du er en moden kvinde der godt kan tåle at grine lidt ad dig selv. Så tag dagens samtale emne op med spejlet og læg mærke til, hvordan du ser ud i femøren, når du taler om noget spændende / træls / uretfærdigt / komplekst / tankevækkende osv – men vigtigst, hvordan ser du ud, når du fortæller om noget virkelig rart / fint / dejligt / afslappende.

Lyder det for fjollet for dig, kan du tage til eftertanke, at skuespillere har brug for en meget høj grad af selvdisciplin og kendskab til deres ansigt, for at kunne give dig den bedste oplevelse foran tv skærmen. Uden af vide bedre, vil jeg tro, at mange skuespillere har brugt mange timer foran spejlet, for at identificere, hvornår de ser ud på den ene eller den anden måde.

Når du nu har opdaget dig selv lidt, kan du begynde at overveje, hvor ofte du rent faktisk ser ”tilfreds” ud i din hverdag. Åh oh!

Nye vaner

Jeg er bange for, at det vil tage dig lidt tid – og selvdisciplin! Men det er det hele værd. For har du først indgroet de nye vaner, er det lige som at cykle: du kan simpelt hent ikke ”u-lære” det!

”…det lige som at cykle: du kan simpelt hent ikke ”u-lære” det!”

Men nye vaner kommer svært, da de selvsagt skal indlæres. Og ikke nok med det, skal de jo erstatte nogle gamle vaner, som måske har været der en stor del af dit liv. Det kan lyde uoverskueligt, men med lidt systematisering, er opgaven måske slet ikke så slem. Det handler om at identificere, opdage, erstatte og tilfredsstilles ved resultatet.

Sådan gør du:

  • IDENTIFICER: Identificer hvordan det føles, når du har forskellige udtryk i dit ansigt. Det handler om at se dem i spejlet og så forsøge at gengive dem når du kigger væk. Som regel kræver det, at man tænker/taler om noget træls/uretfærdigt for at mærke f.eks. en rynket pande. Omvendt kræver det at man tænker på noget der gør dig tilfreds og godt tilpas, for at fremelske et afbalanceret ansigt. Når du uden spejl kan fornemme f.eks. hvornår du rynker panden eller får ”bekymrings rynker” mellem øjnene og også uden spejl kan fremkalde et afbalanceret ansigt, er du så småt allerede i gang med step 2.
  • OPDAG: Ude i hverdagens virkelighed, skal du nu til at opdage, hvornår du går og laver grimasser der laver utiltrækkende rynker. Personligt finder jeg smilerynker kraftigt tiltrækkende, så dem er jeg egentlig ikke så ked af! Hvis jeg bliver en gammel dame med et væld af smilerynker, er det et testamente til, at jeg har været glad og tilfreds i livet!

    ”Personligt finder jeg smilerynker kraftigt tiltrækkende”

  • ERSTAT: Nu hvor du er så god til at identificere dine ansigtstræk og du opdager i god tid hvornår du laver uønskede grimasser, kan du begynde at finde de mere afbalancerede frem, til at erstatte dem med.
  • MÆRK TILFREDSHEDEN: Når man arbejder målrettet med at finde et afbalanceret ”look” frem, får du samtidig øvet dig i, at finde tanker og følelser frem, som netop forårsager selvsamme. Og det er her cirklen fuldendes: Du bliver ganske enkelt trænet i at være tilfreds!

    “Du bliver ganske enkelt trænet i at være tilfreds!

Japansk Lifting til rynkereduktion

Som Japansk Lifting behandler kan jeg finde massere af gode argumenter for, at behandling vil hjælpe dig i retning til rynkereduktion. Typisk bliver folk overrasket over, at behandlingen afslører ømheder skjult i deres ansigt. Disse ømheder har en fysiologisk karakter i form af fast væv, dårlig blodtilførsel, små krystalliserede ophobninger eller indsunken væv. På et zoneterapeutisk plan afsløres organmæssige udfordringer, som skyldes en blanding af fysiske og psykiske forhold. Ved behandling af disse punkter, både øges blodgennemstrømningen, berøringen beroliger nervesystemet og organ punkterne adresseres. Når ansigtet ikke længere tynges, elimineres anledningen til rynker.

Jeg oplever tit, at kunder kommer ud fra behandlingen, og føler sig overordentlig tilfredse med, at de fik taget sig tid at mærke/opdage/adressere deres ansigt så grundigt. Og er man i gang med alle de ovennævnte steps, bidrager behandlingen til processen både på et praktisk og holistisk plan; du hjælpes til at mærke dit ansigt i detaljer og lærer, at dit velbefindende faktisk har en enorm betydning for dit vævs opførsel.

Rejsen mod rynkereduktion

Ønsker du at påbegynde rejsen til rynkereduktion, kan Japansk Lifting hjælpe din selvdisciplin med f.eks. en månedlig behandling, hvor dit ansigt gennemgås og du lærer at få mærket grundigt efter. Over tid vil jeg lære dig små tips til selvbehandling, så du holder dig selv bedre ved lige.

Ved månedlig eller hyppigere behandling, anbefales det at spare penge med et klippekort. Er du hyppig bruger, får du yderligere 10% rabat som Fordels Kunde.

book japansk lifting 22 97 94 77 læs mere om japansk lifting